Inriktningar och matlagning!

Bestämde mig för att hoppa av dramakursen. Det kändes bara inte värt extratiden. Ska istället försöka komma in på en fashionkurs nästa termin!! Låter mycket mer intressant!! 
Mejlade min engelskalärare om källor för mitt argument och hon hjälpte mig att hitta massor som är bra för argumentet om internationella studenters tuitionkostnader så nu är jag on board med det igen! Låt mig ta ett moment att säga att trots att jag tyckte det verkade hemskt i början har jag lärt mig uppskatta engelskalektionerna. Jag lär mig onekligen saker och vår lärare trycker på viktiga punkter och är engagerad! 
 
Har funderat lite mer över vad jag vill göra med inriktning och så vidare.. Jag tycker verkligen psykologin är jätteintressant och älskar kurserna men jag har ingen aning om vad jag skulle vilja jobba med inom det. Jag vill nog inte bli psykolog för jag vill göra något som är ännu mer varierande. Helst hade jag bara åkt runt och sett världen men man kan inte bara göra det hursomhelst... Jag älskar att lära mig saker. Jag har inget emot att gå i skolan men jag tycker själv de största lärdomarna kommer från erfarenheter och upplevelser. Det är en av anledningarn varför jag älskar att resa och älskar att läsa! Det ger mig en så mycket större förståelse för i princip allting och jag gillar det. Jag är en ganska tyst människa men om någon tar sig tiden att fråga om min åsikt om något så kan jag nästan lova att jag har en hel del att säga.. 
 
Har varit på Trader Joe's och handlat ingredienser till en stor sallad idag som förhoppningsvis räcker några dagar. Plus extra grönsaker så jag kan göra mer, så sammanlagt har jag ungefär för en vecka! Om ni inte visste det så är hälsa något som intresserar mig och jag tror jag har en lite dietist inuti mig. Iallafall så tycker jag att ett mål per dag kan vara lite lättare till exempel sallad eller soppa. Idag när jag förberedde min sallad insåg jag att det finns hur många sorter som helst men egentligen så följer alla samma grundregler. I min kokbok hade receptet på sallad sett ut så här(inom parantes är vad jag valde idag):
Steg 1: Väl en bas (babyspenat)
Steg 2: Välj tre grönsaker (avocado, svamp & röd paprika)
Steg 3: Välj en protein (kyckling)
Steg 4: Välj något att smaksätta med (fetaost och soltorkade tomater)
 
Självfallet hade jag gett förslag på vad de olika kategorierna kan vara också! Personligen har jag aldrig dressing för jag fattar inte poängen. Det är bara onyttigt och tar bort smaken från grönsaker. Har mycket hellre i avocado för att det inte ska bli torrt! Om jag verkligen vill ha något blött tar jag lite keso! Bra med protein också! :)
 
Slutligen har jag kollat lite efter möjligheten att ta sånglektioner här för jag saknar det oerhört mycket. Tror nog inte någon förstår hur mycket tid jag lägger på att gå runt och sjunga dagligen haha!
 
Idag kändes också ett av mina hjul på bilen lite vickigt när man svänger :( Vet inte om jag inbillar mig men kanske borde kolla det... Det borde verkligen inte vara något, om det satt löst när de satte på de borde det väl redan hänt något? Har kört några hundra miles redan.. Men vad vet jag, jag kan inget om bilar. Kanske lika bra att kolla, Better safe than Sorry lixom!!
 
Jag vet inte om detta inlägget överhuvudtaget hade mycket att göra med mitt liv i San Diego men det hade iallafall att göra med mitt liv så jag hoppas ni står ut!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0