Måndag

Pluggdag idag. Nästan klar inför mitt prov på onsdag nu. Känner egentligen att jag borde kommit lite längre idag men känner mig ändå säker på att jag kommer kunna det innan provet vilket är det viktigaste! Sen på torsdag får jag väl se till att skriva min engelska. Det blir i sista sekunden men ibland så går det inte ihop bättre när det är så mycket olika uppgifter samtidigt.
Nästa vecka sen är lugn så tänkte försöka komma igång med lite arbeten så jag inte behöver tänka så mycket på det under slutspurten sen. Det är några veckor till men man märker ändå av att det är sista halvan eftersom uppsatser och så ska skrivas. Engelskan håller ju ungefär samma tempo hela tiden så det är en fast arbetsmängd men de andra kurserna variera mer.
Sista veckan har jag biologi och psykologiprov samma dag vilket känns riktigt störigt. Psykologin kommer antagligen vara rätt enkel men biologiprovet är rätt stort.. 
Behöver inte tänka på det ännu. Är som sagt ett antal veckor kvar och just nu är det ett annat psykprov som är i fokus..
 
Har ansökt lite kurser hemma nu i höst. Känns bra. Dock vill jag söka sjukgymnast och såklart krånglar det... Varför är det alltid problem när jag söker utbildningar och skolor? Det var inte precis det lättaste att åka hit och nu hemma också... Det är precis som världen inte vill jag ska plugga.. 
Men allvarligt dock hade gärna kommit in på sjukgymnast för det är något jag tänkt på länge och det intresserar mig. Är dock ganska högt intag och jag kan har straight A's här men hade definitivt inte 20.0 i gymnasiet. 
 
Det jobbigaste är om jag åker hem måste jag ta med mig alla mina saker som skulle ta hur mycket plats som helst. Plus få sålt bilen och allt detta stressar mig redan ahhh.. Just nu är jag dock ganska säker på att jag inte vill tillbaka hit i höst. Eller jag gillar att vara här men andra aspekter gör att det inte riktigt är en hållbar situation för mig och det är känna efter när det känns så..
 
Nu ska jag sova så jag orkar stiga upp och plugga hela dagen imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0