SOL SOL SOL SOL! :D

För ett tag sen såg jag på internet hur man väljer den perfekta vattenmelonen och enda sen dess har jag tänkt på att i sommar när jag köper melon ska jag tänka på det. Idag kom tillfället då de sålde massa vattenmeloner på vons. Jag gick dit leta upp en mörkgrön som inte var för glansig, har en gul fläck som inte är för vit och som var tung för sin storlek. Tro mig när jag säger att det var en av de godaste melonerna jag ätit i mitt liv. Den var perfekt mogen och saftig!!! Finns inget godare, finns heller inget äckligare än dåliga vattenmeloner!
Var precis vad jag behövde nu på kvällskvisten!!!
 
Dagen idag har varit lång. Sov inte många timmar i natt på grund av att jag inte kunde sova som vanligt och var tvungen gå upp tidigt.. Började iallafall dagen med engelskalektion, fick tillbaka förra uppsatsen även den med A-. Kan ju inte precis påstå att det går dåligt. 
Vi satt två och två och gick igenom den uppsatsen vi jobbar med nu och gav varandra kritik, sen ska vi skriva om till nästa vecka. Han jag jobba med var onekligen sämre än jag skriftligt men det var ändå bra att jobba igenom med någon. Han var dock mycket nöjd med min hjälp och sa till vår lärare att han var glad över hjälpen varpå hon sa att han hade verkligen tur som fick jobba med mig eftersom jag var väldigt duktig! 
Sen mitt andra shining moment på lektionen var när vi gick igenom hur man avslutar en uppsats bra och att man måste se till att det är övertygande i alla grupper. Ämnet är ju jämnställdhet och halva klassen skriver om marriage equality och då var en inte riktigt säker på hur han skulle säga varför man ska bry sig om att alla ska ha samma rättigheter på ett sätt som intresserar alla grupper att ta ställning och supporta jämnlikhet. Då sa jag att han borde vända på det istället och säga varför borde någon bry sig om man inte "approve of gay marriage, don't get gay married".
Alla var typ tysta i chock över hur smart vridning det var på uppgiften och han vars uppsats vi pratade om sa att han absolut skulle använda den idén och jag tänkte för mig själv varsegod för betygsökningen det kommer ge din uppsats! Sanningen är att jag sett quotet på internet, satte det bara i ett bra sammanhang.
 
Efter lektionen körde jag tillbaka och bytte om till bikini för att sen traska ner till stranden. Köpte en burrito på vägen till lunch och sen la jag mig på stranden några timmar. Har varit upp mot 28-29 grade idag så var riktigt skönt. Tyvärr blåste det dock och även om det var varma vindar så fick man sand på sig. Hade det inte blåst hade jag nog stannat längre!
 
Efter stranden blev det dusch vilket jag efter 2 minuter ändrade till ett bubbelbad och därefter har jag inte gjort något speciellt. Suttit vid datorn lite och ätit lite soppa till kvällsmat!!
Nu är jag hur trött som helst, vet inte riktigt vad jag ska göra med mig själv för jag känner samtidigt att om jag går och lägger mig nu (klockan är trots allt kvart över 9) så kommer jag vakna igen vid midnatt eller något. Dryg situation. Kanske ska ta en portion glass och sakta men säkert byta om och läsa något!
Ni tänker säkert att om jag lägger mig och läser kommer jag somna, men inte jag inte. Lägger jag mig och läser på kvällen kan jag lika gärna läsa till boken är slut. Det är hjälper inte mig överhuvudtaget!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0