strawberry season yum.

Sitter här och äter jordgubbar för det är säsong yummie! Var dessutom sjukt billigt så köpte en jättestor låda som aldrig kommer ta slut innan det blir gammalt. Gott är det iallafall.
 
Idag har varit en dryg dag. Orkar inte riktigt någonting just nu och vet allvarligt inte vad jag ska göra. Hade bara velat åka hem och gosa med katten och spela Mario Kart med Elias. Känns bara fruktansvärt ensamt här och även om jag känner lite folk är det inte alls samma sak som hemma.. Är iallafall inte så jättelänge tills jag åker hem. 45 dagar. Sen vad som händer efter det vet jag inte. Så trött på att känna mig nere hela tiden. Inte för det precis är något nytt men ändå.
Vill bara åka runt över allt och göra något inspirerand som är av betydelse. Om jag hade vetat att jag gjort något som inspirerat en ynka människa är jag ganska säker på att jag skulle kunna leva på det föralltid. Men sen har jag inte precis gjort något anmärkningsvärt någonsin så det är väl för mycket att hoppas på.
 
Nu är min jordgubbar slut. :(
 
 
 
 
nothing here, no one talking, nothing's gonna change but sometimes it can get so hard pretending it's ok

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag blir så sugen på jordgubbar!! Mm så gott, dröjer länge innan de kommer här. Lät som du hade det trevligt häromkvällen när ni åt tillsammans. Det är tråkigt när man känner sig ensam o det gör alla periodvis, o ibland vill man va ensam men det är när man väljer det själv. Du betyder mycket för många, det får du inte glömma!!!! Låt hösten vara öppen för många olika idéer, sök kurser både hemma o i SD. Olof kommer hem imorgon, han har varit i Thailand 4 v , lyckosten!!! Nu får han börja plugga igen ;) Kramar

Svar: Jordgubbarna var riktigt goda men inget slår svenska!! Inte ens när de är säsong här är de lika goda som svenska i säsong!! Det var jättetrevligt härom kvällen men det blir ändå inte samma sak när alla relationer jag har här är ganska ytliga och det känns som det inte finns någon som jag verkligen känner..
Har bestämt mig för att söka till sjukgymnastprogrammet i Lund i höst. Ville verkligen göra det ett tag under gymnasiet och sen har jag funderat på det igen när jag varit här men om jag skulle göra det här tar det 7 år till från nu jämfört mot Sveriges 3 år. I nuläget tror jag det är så det kommer bli men vi får se!
Låter riktigt skönt med Thailand. Har ju aldrig varit där själv men hade gärna åkt någon gång!
Kram :)
Matilda Isberg

2013-04-15 @ 08:26:06
Postat av: Ingrid

Jag håller tummarna för dig att du kommer in! Läste precis på nyheterna att det varit strul m vissa ansökningar o att de förlängt tiden lite.Kram

Svar: Ja först la hela sidan ner sista kvällen så då fick de förlänga sen fungerade inte sjukgymnast bland annat hela extra dagen och jag sov under telefontider men som tur var kunde mamma och pappa ringa och logga in åt mig så nu är det ordning på allt!! :)
Matilda Isberg

2013-04-16 @ 16:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0