En plus och minus dag på många vis..

Dagen idag har varit en lång dag. Kände mig ganska nere och väldigt ensam när jag vaknade. Det kan verkligen vara jobbigt att inte ha någon som man är nära med närvarande. Efter att ha skypat med mamma och pappa försökte jag iallafall ta mig samman och tog en lång dusch innan det bar av till skolan där jag träffade Haein. Istället för att köpa fika köpte vi varsen burrito eftersom ingen hade ätit sedan frukost och klockan var redan 4... Inte bra. Lite svårt att skaffa rutiner i början av terminen. Jag har aldrig köpt mat i kafeterian förrut med det var verkligen en positiv upplevelse! Var supergott, väldigt fräscht och smidigt! Hällde i mig en flaska vatten också och sen efter köpte vi kaffe så när jag väll satt på min biologi trodde jag jag skulle explodera av all mat och vätska. Så fruktansvärt mätt!
 
Biologilektionerna är ok. Har två lärare, min labb-lärare är bra! Han är skämtsam och gör lektionerna roliga! Kul grej är att han jobbat i samma labb som en av de som upptäckte DNA. Han hade lite utav ett "fangirl moment" när han berättade om hur han skakat hand med denna biologigud! Den andra läraren som thank god inte är min labblärare är tråkigt. Han läser rakt upponer från power pointsen och det är bara drygt. Man behöver inte ta några anteckningar för han bidrar inte med något extra utöver slidesen...
 
Psykologin sen var som vanligt intressant! Det är fortfarande väldigt mycket introduktion men vi börjar komma in mer på ämnet som är Learning. Läraren är väldigt bra vilket såklart gör det mycket roligare!!! Fortfarande ingen förståelse över hur hon simmar med späckhuggare dock...
 
Imorgon har jag engelska, min minst gillade kurs. Så fruktansvärt tråkigt och läraren verkar hemsk....... Gjorde precis min läxa och gud så tråkig och omotiverande. Hon verkligen lyckats med att ta fram det tråkigaste materialet hon kunde hitta. Jag är faktiskt ganska enkel att motivera, jag älskar att läsa och inte bara dåliga skräpböcker. Catcher in the Rye är en av mina absoluta favoritböcker och det är en klassiker. För försöka hålla ut. Jag måste ha mina units. 
 
Har bestämt mig för att söka jobb på skolan, fickpengar aka shoppingpengar är inte helt fel.. Ska söka som tutor för kurserna jag redan läst och sen för prereq-mattekurser tänkte jag! :) Man tjänar typ 8-10 dollar/timmen så är inte mycket men jag kan jobba hela dagar och varje krona är en bonus.
 
Idag har jag fått en allergisk reaktion mot något. Hela jag är rödfläckig och det kliar nu också... Suger. Säkerligen mor min nöt och torkad frukt blandning jag åt tidigare idag.. Hoppas inte det är jordnötterna dock för seriöst jordnötssmör är min favoritsak i hela världen! (Och det är faktiskt inte så onyttigt alla tror, det är mer protein, mindre socker än tex cream cheese plus bara naturliga fetter, det är alvarligt ganska nyttigt. Oavsett älskar jag det. Kan äta det på bagels, mackor & glass, i smoothies & godis osv! Min absoluta favorit är definitivt på äpplen!
Hoppas iallafall dessa besvären försvinner övernatten. Annars får jag gå till skolans hälsomottagning imorgon!
 
Wohoo en vecka tills planet till New York avgår! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0