Engelska, inte en favorit.

Idag var det min sista första lektion för terminen. Engelska. Låt mig bara börja med att säga att kursen kommer inte var så kul. Uppgifterna verkar sjukt tråkiga och läraren började med att säga att om ens texter är perfekta i grammatik och allt annat kanske man får ett A. Allvarligt, det motiverar mig ginte ett dugg. Jag är helt okej med utmaningar och att få lägga tid men säg inte att perfekt eventuellt blir ett A. Det ska va ett solklart A, inget snack om saken. Idag satt vi i grupper med lite grammatikövningar och inte för att skryta men jag var nog den i rummet som kunde det bäst! Pluspoäng till svenska skolans engelskaundervisning. En sak till som är bra är att i gymnasiet skrev vi väldigt mycket formella texter vilket är det enda vi kommer skriva i denna kurs så känns som ett litet försprång iallafall. Faktum är att jag fått mer träning på att skriva formell engelska än svenska. Allvarligt vet jag inte kom jag ens skulle kunna skriva en bra svensk, formell text...
 
Resterande del av dagen spenderades med skype, göra min musikläxa, handla lite, laga mat och bara sitta vid datorn! Snart har Axel sportlov och då finns det planer för en New York resa! Det blir fredag-tisdag och jag längtar jättemycket! NYC är alltid kul!
 
Jag är riktigt stolt över min mat jag lyckades åstakomma idag! Blev stekt fisk som var citron och vitlökskryddad med sweet potato och grönsaksmix (morötter, zucchini, champinioner och paprika). Var riktigt gott!!! KOmmer definitivt göras fler gånger! 
 
Mitt slutgiltiga schema för denna terminen.

 
Kvällens mat! YUMMIE!!
 
Världens bästa skivor som Lina mixade till mig, gör bilkörandet så mycket roligare! 
 
En bild på mig i mitt naturliga tillstånd så ni inte glömmer hur jag ser ut hahah!
 
 

Kommentarer
Postat av: Elias

Konstigt att man bara KANSKE får ett A för att göra allt PERFEKT

Svar: ELLERHUR!!!! Nu måste jag gör allt mer än perfekt!
Matilda Isberg

2013-02-05 @ 14:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0