Framme i New York

Första dagen på New York resan!!! Bytte plan i Charlotte imorse vid halv 6 lokal tid innan jag fortsatte mot New York. Lyckades tyvärr inte sova någonting, möjligtvis 20 minuter på första planet, så är väldigt trött nu!
Det var inte ett moln på vägen och det var superfint med alla stjärnor som lyste upp himlen. När jag väl kom fram till JFK åkte jag till Axels terminal och kollade igenom lite TV-serier medans jag väntade på att han skulle komma. Hans plan var en halvtimme tidigt så var inte alllt för farligt! 
 
Efter att vi hade mött upp med varandra begav vi oss till hotellet som vi lyckades komma fram till bara någon minut efter incheckning öppnade så gick därmed väldigt smidigt! :) 
Efter att ha slängt in allt på rummet gick vi ut en sväng. Vi promenerade upp till Times Square och gick runt lite där. Vi år även kvällsmat och köpte donuts som vi tog med upp till rummet som efterrätt! Blev mest en mjukstart inför allt annat kul!! 
 
Jag blir lika chockad varje gång jag är här över hur stort allt är, husen är himlans höga och skärmarna på Times Sq ska vi inte ens prata om!! Var riktigt kul att ha med Axel och se hans reaktioner! Han verkar uppskatta det en hel det l hittilf
 
Imorgon ska vi antagligen åka förbi frihetsgudinnan och kanske ta en promenad i Central Park. De har Harry Potter utställning vid Times Square just nu och imorgon komme de som spelar Fred och George dit för foton och autografer! JAG ÄLSKAR HARRY POTTER! Kanske blir ett besök dit för att träffa de. Vet att det är nördigt men så värt!!! Kanske kan köpa en souvernir också! 
 
Har en musikuppgift att göra. Eller jag ska under kursen göra 5 av 8. Hittills har jag gjort alla men idag tror jag blir en av dagarna jag skippar. Hade inte räknat med att inte få någon sömn alls så kan inte tänka klart nu.. Har varit vaken i över 30 timmar nu vilket är helt sjukt. Känns seriöst som jag rest öst till väst... Klockan är halv 9 nu så är okej att sova iallafall! Imorgon väntar en ny dag då behöver jag vara utvilad!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0