NEW YORK CITY ♥

Idag har jag äntligen fått bokat flygbiljetter till New York om 2 veckor!!!!! Ni fattar inte hur mycket jag ser fram emot det! Älskar att resa! Ni kanske tänker då men Matilda du är i San Diego ditt liv är en resa just nu men då ska jag förklara för er att nej, för San Diego är min vardag det är inte en semester utan väldigt mycket vardag. Jag bor faktiskt här och ni skulle väl aldrig säga att ni var ute och reste hemma? Påtal om hemma så känns detta mer och mer som ett ställe jag faktiskt bor på. Lund kommer ju alltid vara min hemstad men nu känner jag verkligen av att jag bor här när jag har en lägenhet och en bil. Förra terminen hade jag inte det och det är svårt att känna sig hemma när man inte ens har tillgång till ett kök. Nu däremot så kan jag laga riktig mat! 

För att fortsätta på ämnet mat så har jag nu köpt kycklingfiléer så jag kan variera lite med fisken. Kycklingen var redan kryddad och jätteenkel att värma upp så den blev saftig! Mina matlagningsskills har helt klart förbättras. Jag tycker inte det är särskillt kul att laga mat men jag gillar verkligen att planera ut vad jag ska äta och försöka få ihop nyttiga och goda rätter som gärna är väldigt enkla och organiska. Mina föräldrar säger alltid att jag är kräsen men allvarligt talat så gillar jag många saker som många andra inte gör till exempel fisk, svamp och spenat. Det jag inte gillar är när det blir för mäktigt och stort. Så länge det är simpelt helst utan pasta eller potatis så är det lugnt, får bara ont i magen när jag äter det. Ge mig lite mixade grönsaker som är stekta, kokta eller ungsbakade med antingen kyckling, fisk eller kött så kommer jag vara nöjd. Möjligtvis lite tzaktziki till också. Det är jättesimpelt och enkelt så säg inte igen att jag är svår att tillfredsställa!

Nu ska jag fortsätta kolla på några avsnitt av Hart of Dixie och unna mig min blåbärspaj som jag köpte till efterrätt! Jag må älska att vara nyttig men jag är helt för att man ska unna sig godsaker också och aldrig bli för beroende av vad man äter! Healthy is Happy! ♥
 

Favvismaten! Älskar också chargers muggen, den är jättestor och perfekt för mig som alltid dricker vatten. Man kan ha hur mycket som helst i den :)
 
Efterrätt! Blåbärspaj och Caramel Flan Latte!
 
Imorgon är det Super Bowl! San Francisco 49:ers mot Baltimore Ravens, 49:er är ju också Cali men Ravens har lila som färg och det är min favorit så vem ska man heja på? Tror ändå jag måste gå med Ravens haha!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elias

Rugby!!!!!!!!!!

2013-02-03 @ 07:16:50
Postat av: Elias

eller amerikansk fotboll (sak samma)

Svar: det är amerikansk fotboll! :) Vet själv inte riktigt skillnaden hahah!
Matilda Isberg

2013-02-03 @ 07:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0