Tvätt, Plugg och snart redo för New York

Idag har jag äntligen varit duktig och tvättat mina kläder! Slängde in allt i en maskin, blandade färger hit och dit och ska säga att allt såg perfekt ut i rätt färg när jag var klart så kommer nog fortsätta med det haha! Maskinerna här är nog inte så bra..
 
Är nu tillbaka efter ytterligare en sen kväll i skolan. Lifespan Development är en intressant kurs så det gör inte så det var inte så farligt! Sprang in i Haein som hade lektion precis före mig i klassrummet brevid så vi bestämde oss för att det blir fika imorgon. Måste ta bussen till skolan imorgon så jag slipper parkera på flygplatsen vilket kostar en hel förmögenhet! Har bokat en shuttle bus som ska plocka upp mig utanför skolan så jag slipper ta bussen från City Colleg Trolley Station, en station som inte är särskilt trevlig på natten.. Det var lättare sagt en gjort att boka då jag inte hade en exakt adress osv men till slut löste det sig! :) 
 
Innan avgång har jag biologiprov, har endel kvar att gå igenom förmina rutiner har inte riktigt kommit på plats ännu men det löser sig! Har ju redan läst allt detta i gymnasiet så det ska ju finnas kvar någonstans i hjärnan eftersom jag förra terminen lärde mig att man inte glömmer saker man bara kan få svårare att återkalla information av olika anledningar. 
 
Har funderat lite på om jag ska köpa en Kindle. Älskar att läsa och det är skönt att slippa släpa på böcker överallt, samtidigt finns det inget som slår känslan av att ha en riktig bok framför sig med sidor att bläddra mellan.. Riktigt svårt val faktiskt. Det hade vart jätteskönt att ha tillgängligheten till nya böcker snabbt och möjligheten att ta med sig 10 böcker utan att det väger ett ton men som sagt det blir aldrig som en riktig bok.. 
 
Nu är jag såklart superpigg fastän jag borde sova så jag kommer upp tidigt och kan börja plugga och slänga ner de sista sakerna i min packning.. Dessutom kommer det bli en lång dag med lektioner och prov innan två flyg där bytet är 5.55 EST dvs 2.55 min tid så blir inte den bästa sömnen där..
 
 
Ganska coolt ljus från solnedgången när jag skulle köra till skolan! Månen var oxå vriden åt fel håll, den var inte det i somras. Antar det kan ändra med årstiderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0