Alla svenskar åker till Santa Barbara!

Sitter här och har precis lyckats få i mig en hel skål soppa vilket är extrema framsteg från de senaste dagarna! Hoppas verkligen att det är ett tecken på att jag börjar bli bättre igen! Jag kände mig lite småyr under biologilabben när vi stod upp länge men det fungerade. Biologi var dagens enda lektion och den var helt okej. Mycket repetition men helt ärligt det kan ju vara lite skönt också! Vi hade ett litet quiz i början på labben, vi kommar ha det varje vecka, och det gick okej. All omvandling var lätt men det som var för dagens labb kunde jag inte för det var verkligen basic och jag hade läst ganska nog så kom såklart inte ihåg de två orden... Nu vet jag iallafall vad han testar på till nästa vecka!
 
Idag har jag hört det är national pancake day och ihop serverar gratis pannkakor om man går dit och äter där. Tyvärr hade jag ingen att gå med och hade inte lust att efter skolan sitta där ensam sent på kvällen så blev inget. Kanske var bra för hade säkert inte fått i mig de ändå! 
 
Det bästa som har hänt idag är att vi har bokat hotell till min och Axels New York resa!!!! Längtar verkligen! Ska bli så kul att vara där och såklart kul att träffa Axel också! Har redan börjat göra en lista på saker vi ska göra och saker vi ska äta för att det ska bli en 100% perfekt upplevelse! 
 
Efter jag kommer tillbaka igen så är det bara en månad till mamma, pappa och Elias kommer och hälsar på, vilket jag såklart också ser fram emot! Saknar redan Elias jättemycket... :( 
 
Imorgon har jag möte med Edwin om mina studier, har ganska bra koll på allt men har ändå lite att ta upp med honom om framtiden. Har nämligen funderat lite på vad jag vill göra. Egentligen finns det en miljon saker jag vill göra men man kan tyvärr inte kombinera allt.. Ska också passa på att ta en fika med Haein, trevlig trevligt! :)
 
Föresten så idag påvägen till min bil hade jag följde med Nicole som jag hat labb med och då sa hon att av någon underlig anledning kände hon extremt många svenskar. Hon berättade sen att hon kom från Santa Barbara och att det kommer massa svenskar hela tiden. Tillåt mig bara att säga till alla som föreslagit att jag skulle åka dit att nu får ni bevis på vad jag sagt hela tiden!!! Det är dit alla från Sverige åker, och varför så långt för att träffa folk från samma ställe som en själv?! Haha lite nöjd över hur rätt jag hade!
 
 
Utsikt över Downtown från skolan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0