It's not always sunny in California

Idag har varit en grå och trist dag. Har absolut inte haft orken att göra någonting så därför har jag heller inte gjort något. Eller inget ansträngade iallafall. Eller har varit utan för lägenheten två gånger faktiskt! Första gången för att leta upp gymet och brevlådorna samt handla ny frukt till frukost och andra gången för att handla kvällsmat och juice! Jag har aldrig varit mycket av en frukostmänniska så därför kör jag nu på att äta färsk frukt och så grönt te. Känns lite lagom hälsosamt är fräscht att börja dagen med! Kvällsmaten idag blev Panda Express igen. Riktigt gott och ligger väldigt nära när man är för lat för att laga mat eller vill unna sig något. 
 
Resten av dagen har  spenderats med lite skypande med mamma & pappa och sen filmtittande. Har sett massa filmer. Ingen var någon höjdare dock.. Lite tråkigt, men med tanke på att hela filmerna låg upp som ett klipp på youtube så skulle jag nog kunnat räkna ut att de inte skulle vara några höjdare.. 
 
Regnet har fallit hela dagen och nu framåt kvällen har det verkligen forsat ner. Det ska fortsätta hela helgen tyvärr så lär bli mer filmtittande.. Nästa vecka börjar iallafall skolan så då kan jag komma få in lite rutiner igen. Ska bli skönt!! 
 
Mina föräldrar och Elias har bokat en resa hit i slutet av Mars, ska bli riktigt kul att se de och visa de hur mitt liv här ser ut. Det är något jag kan tycka känns lite jobbigt, att när jag berättar för folk så går det aldrig att riktigt exakt förklara även om jag visar bilder för det finns ingen uppfattning om hur saker förhåller sig till varandra. 
 
Nu ska jag ta en varm dusch (eller kanske till och med dags att testa om det är ett bra badkar..) och försöka syselsätta mig med något innan jag går och lägger mig! 
 
Jag skojade inte när jag sa att det forsar!!!
 
Myskväll(eller snarare dag kanske) med take out och filmer, självklart dricker jag min guava juice, min favorit!!! Visste ni att guava innehåller typ massa gånger mer Vitamin C än apelsin?
 
Visa ord i min fortune cookie idag.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Är det varmt regn? Rätt mysigt ibland .
Kinesiska ordspråket är nog rätt sant! Kram!

Svar: Nej har varit ganska kallt faktiskt.. Eller det är ju varmare än hemma men ändå. Skulle helst inte befinna mig i det..
Matilda Isberg

2013-01-26 @ 09:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0