SKOLSTART!

Då var det dags för första dagen tillbaka i skolan idag! Åkte in 2 timmar i förväg för att köpa böcker och grejer eftersom jag vet att det kan vara väldigt lång kö nu första dagarna. När jag var klar med det hade jag cirka en timme till min lektion började så jag passade på att köpa en iced caffé mocha medans jag fördrev tiden. 
 
Dagens lektion idag var Biologi plus labb. Efter att ha kollat igenom planeringen så har jag insett att det är mer eller mindre samma som Biologi A. Faktum är att det är ganska exakt, till och med ordningen sakerna kommer i så borde vara en ganska enkel kurs. Labben sen spenderade vi två timmar på att lära oss hur man omvandlar meter till centimeter till kilometer till millimeter. Sen även samma för volym och vikt såklart. Hur enkelt som helst tyckte jag men inte resterande. Vår lärare sa att det brukar vara det folk har svårast för under hela terminen. Herregud..
 
Jag gjorde sociala framsteg idag som pratade med hela 5 personer. Först en tjej jag satt brevid, hon var från Ryssland visade det sig. Sen de tre jag labbade med, en hade visst psyc101 med mig, hoppsan hejsan. Sen en från mittemot Disneyland och en från Santa Barbara! 
 
Den sista människan var en jag hade följe med till parkeringen. Han kom från Filipinerna, fast när jag tänker efter kan det varit Philadelphia.. Fast nä tror inte det, isåfall är jag helt efterbliven ju.. 
 
Det har iallafall varit en mycket lyckad start på terminen! OCH! Det var inte så läskigt att gå till parkeringen! :)

Nu ska jag sova, hoppas morgondagens lektion blir lyckad med!

Kommentarer
Postat av: Martin

Låter som en smakstart! Keep it up :-)

Betänk att du kankse inte har lika lätt att omvandla mellan fl oz, cubic inch och qubic feet eller mellan square feet, square yard och acre.
Men, det metriska systemet är onekligen mer logiskt och dessutom decimalt så därför bra mycket enklare.
Viste de vad en meter är? (~1.1 yard)

Kram

Svar: Men de är bara för det är ologist för de är typ 12 inches till en foot och sen typ 3 till yard tror jag. Det iallafall makes no sense men om jag var tvungen att göra det hade det inte efter 2 timmar fortfarande varit svårt!!Och nej de visste inte vad en meter var i yards. Men det spelar ingen roll för vi skulle bara kunna meter och sånt så vi kan labba sen eftersom man användere det vetenskapligt.

Kram kram
Matilda Isberg

2013-01-30 @ 14:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0