Intressant Psykologi!

Min uppsats är klar. Nu kommer ni inte behöve höra mer om den. Fast redan nu börjar arbetet på uppsats nummer två.. Suck. Orkar inte. Men måste göra det. Allvarligt känns det som min uppsats blev betydligt bättre och jag känner att den är tillräckligt bra för att lämnas in. Får se vad det slutliga resultatet blir. Har redan accepterat att det kanske inte blir ett A i denna kursen men ett B är väl faktiskt bra nog, bara det inte blir en vana.
 
Psykoloin idag var riktigt intressant. Vi såg en film, The Last Lecture, som handlade om att förverkliga sina barndomsdrömmar och även att hjälpa andra göra samma sak. Vi ska skriva vår uppsats om den och jag har redan idéer på vad jag kan skriva om. Det är väldigt fritt och vi får skriva i princip vad som helst så länge det är en form av reaktion från att ha sett filmen och är 3 sidor 12pt Times New Roman, double spaced med 1inch marginaler. Egentligen hatar jag när det inte finns tydliga instruktioner men just denna uppsatsen ser jag fram emot att skriva. Kommer säkert göra klart den i helgen fastän den inte ska va klar förens 17 maj.. 
Vi gick även igenom lite inför provet nästa vecka. Hon gav oss svaren till några frågor, inte för att vi ska ha det superlätt, utan för att hon vill att vi ska veta vad som är viktigt att fokusera på. Det är trots allt en kurs om inlärning så hon kan säkerligen sina metoder ner till minsta detalj i teorin om inlärning. Jag tycker hon är en bra lärare för hon är inte ute efter att lura någon. Hon vill bara att vi lär oss det viktiga, har kul när vi gör det och sen kommer ihåg det så vi kan använda det i det riktiga livet!
 
Eftersom det var torsdag idag träffade jag Haein vilket såklart var kul! Vår torsdagslunch är verkligen en av mina favoritdelar av veckan! Alltid lika kul! Vi pratade om lite allt möjligt i skolväg och om byte av major och hon gav mig lite information som jag inte visste förut! :)

Imorgon är det engelska. Ugh. Veckans sämsta del.
Är såklart superpigg nu så kommer inte kunna somna i första taget.
För övrigt är det min namnsdag idag om någon undra. Brukar va en otursfylld dag av någon anledning men har klarat mig igenom dagen utan några problem! Känns bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0