St. Patrick's Day i Balboa Park

Idag är det St. Patricks Day. Vet inte överhuvudtaget vad det är om jag ska vara ärlig mer än att man ska ha gröna kläder och något om Irland. Här i PB så har jag sett väldigt många uppklädda personer och det är kul att se hur alla går all in! 
 
Vaknade i morse igen med huvudvärk. Igen. Så jobbigt. Också lite halsont och snuva för att toppa det. Inte läge att bli sjuk innan jag för besök... Förhoppningsvis släpper det snabbt! 
Iallafall så efter huvudvärkstabletter, grönt te och frukost släpte det lite och jag passade på att Skypa med familjen. Deras ankomst närmar sig verkligen nu! Ska bli superkul!!!!!

Runt lunchtid hoppade jag in i min bil och körde till Coronado för att plocka upp Haein, vi stannade faktiskt på Coronado och åt varsen California Burrito på Clayton's innan vi åkte vidare till Balboa Park där vi köpte stora lemonades och satte oss i solen för att kolla på Orgelkonserten. Det varade i drygt en timme och var mycket trevligt. Eftersom det är St. Patricks Day blev det lite irländska stycken bland annat. 
Efter spelningen så gick vi runt i parken och upptäckte ställen vi aldrig sett förrut. Där är verkligen supermysigt och trots att det ligger precis brevid skolan glömmer man av att gå dit. Vi bestämde iallafall att vi ska försöka gå dit över torsdagsluncharna i fortsättningen.
 
Slutligen körde vi tillbaka till Coronado och passade på att käka Frozen Yogurt innan jag släppte av henne igen. Sen var klockan redan halv 5 och jag körde tillbaka igen! Under eftermiddagen kom såklart huvudvärken tillbaka men efter att ha fått i mig lite socker och tagit en varm dusch börjar det släppa.. Har försökt plugga lite men det går sådär när huvudet bultar. Det känns inte så stressande ändå. Har gjort lagom och imorgon har jag en hel dag att skriva så det blir säkert jättebra! Denna uppsatsen känns redan lättare! Musiken borde inte vara något problem. Faktum är att hittills har jag bara gjort ett ynka misstag när det kommer till att beskriva stycken i min musikläxa så känns verkligen bra! 
 
Nu ska jag väll krypa till sängs och hoppas huvudvärken försvinner så jag kan göra allt som behöver göras imorgon. Det vill säga tvätta och plugga!
 
Dagens program
 
"Spreckles Organ" i Balboa Park
 
Vi hittade dessa gröna kronorna som vi var tvugna att skaffa dagen i ära!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0