Fågelattack.

Idag har jag blivit attackerade av en fågel. Två gånger. En sådan svart som alltid är i skräckfilmer. En korp alltså. Eller jag tror det är korp det heter. Den flög ragt mot mit huvud med klorna ute och swicha förbli så jag precis hann undan. Som ni kanske vet gillar jag inte fåglar. De är skrämmande. Den här attacken resulterade i att jag var tvungen att lägga mig på min säg i 45 minuter innan jag gick ut och avslutade mitt ärende att skaffa mat.
Faktum är att när jag gick ut igen satt där massa fåglar och en flög mot mig igen så påvägen tillbaka med maten gick jag genom hela lägenhetscomplexet, som är omöjligt att hitta inuti, bara för att undvika fåglar. 
Efter att ha googlat för att säkra att det inte betyder att jag ska dö eller något har jag lärt mig att vid denna tiden på året lär korpars ungar sig att flyga och de attackerar ibland människor för de är överbeskskyddande. Detta betyder att jag nu inte kan visa mig ute tills jag kommer till Sverige igen....
 
Bortsett från fågelincidenten har dagen idag varit OK. Engelska i morse, kort lektion. Sen köpte jag äntligen Uggs innan jag körde tillbaka. Eftermiddagen spenderades med att ge Glee en ny chans och måste erkänna att jag gillar det. Tar emot att säga för har varit så anti men det är ändå rätt kul. Är redan halvvägs in i första säsongen nu!
 
Imorgon är det dags för Zoo field trip! Ska bli kul även om jag måste erkänna att jag inte är jättesugen på att stiga upp tidigt imorgon då jag känner att ett par timmar extra sömn inte hade skadat. Men men, det blir kul så det är ok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0