Spring Fever Tour ♥

Vet inte ens hur jag ska börja beskriva hur skönt det känns att denna skolveckan är över. Wow, har verkligen varit mycket att göra!! Idag lämnade jag in min engelskauppsats och egentligen är den fortfarande en halv sida för kort men jag kunde verkligen inte hitta mer ord att fylla ut med så därför chansade jag på att det får vara okej ändå. Hela mitt liv har jag fårr lära mig att hålla saker korta och inte inkludera tomma ord så var svårt för mig att plötsligt lägga till massa onödigt.
 
För att spola tillbaka tiden lite så kom jag på imorse att idag var det ju äntligen dags för Spring Fever Tour att komma till San Diego!!! Lineup var You Me At Six, Mayday Parade, All Time Low och Pierce The Veil, så det var minst sagt något att längta efter! Så strax innan det var dags begav jag mig till Soma Stage för konserten! 
Venuen i sig var enligt min åsikt inget vidare. Där var absolut inte någon form av lufttillförsel och istället blev det extremt kvavt och fuktigt från folks svett. Mysigt... Lokalen var också rätt svår att se i eftersom golvet inte sluttade det minsta så kom man för långt bak var det svårt för även mig som är lång att se.. Ljudet blev också sådär där inne. MEN det var iallafall en kul konsert! Där var väldigt mycket energi vilket alltid är kul!
You Me At Six började och deras set var jättebra, duras uppträdande var toppen även om ljudet ibland var sådär med det hade nog mer med lokalen att göra. 
Sen var det Mayday Parade som jag verkligen velat se live hur länge som helst. Tyvärr blev det lite av en besvikelse då sången var lite falsk och lät ansträngd från och till (var dock ett av de sista datumena på hela turnén så förstår om de är lite slitna). Dock lät det ibland som sången var fel i takten motsvarande till musiken vilket var störigt. Inte i alla låtar men vissa.. De hade dock några nummer som var jättebra och jag är glad jag fick se de!
Sen var det All Time Low som alltid levererar. Har aldrig sett de uppträda dåligt. Deras set var kul och massa energi och sången var spot on hela tiden! Tröttnar nog aldrig på deras liveuppträdanden! 
Efter All Time Low var lokalen så kvav att jag trodde jag skulle halvt dö. Riktigt vidrigt. Dessutom var jag jättehungrig för har inte ätit ordentligt idag kan jag erkänna så jag bestämde mig faktiskt för att sticka tidigt och inte se Pierce The Veil. Jag lyssnar inte på deras musik ändå och även om jag tror det hade varit ett jättebra framträdande, hometown show och allt, så var klockan redan halv 10 och det var inte läge. Hade jag inte varit där själv hade jag definitivt stannat men något jag har upptäckt detta året är att det finns mycket saker som är kul men bara om man upplever det i sällskap.. Konserter är kul men inte lika att se ett band man inte lyssnar på ensam...
Körde istället inom In-N-Out och tog med hem, sen crashed i min säng. Har varit en intensiv vecka och en jättekul kväll men är fruktansvärt trött nu!!
 
You Me at Six
 
Mayday Parade
 
All Time Low 
 
 
All Time Low
 
Turnén var sponsrad av Rockstar så under All Time Low flög det runt Rockstar-beachballs i publiken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0